
Egy közelmúltban
végzett felmérésünkből kiderült, hogy a kis- és középvállalkozások
szinte soha nem végeznek felméréseket - ami hatalmas hiba, mert emiatt
rengeteg potenciális bevételtől esnek el. Amikor utánanéztem, hogy
ennek mi lehet az oka, két dolgot találtam:
1. Azt hiszik, hogy felméréseket és piackutatást végezni bonyolult, időigényes és költséges.
2. Az EGYSZERŰ, de hatékony, a cégen belüli erőforrásainkkal is
megoldható felmérésekhez és piackutatáshoz nem találtam semmilyen
hatékony eszközt, sőt, úgy tűnik, senki nem is tanítja, hogy hogyan
kell csinálni.
A "nagy" piackutatással foglalkozó cégek szolgáltatása egy kis- vagy
középvállalkozás számára megfizethetetlen, viszont a "házi"
megoldásokat gyakran leszólják, "tudománytalannak", "pontatlannak" és
"nem reprezentatívnak" stb. nevezik. Igazuk is van. Semmiképpen ne
építs egy országos TV-hirdetési kampányt csak ezekre az "egyszerű"
eszközökre. Ha viszont nem százmilliókat költesz hirdetésre, és nem a
fél ország a célcsoportod, akkor nincs is szükséged a "nagyok"
bonyolult és drága piackutatási módszereire.
A saját cégem és ügyfeleim marketingjében rendszeresen többszörösére
növeljük egy-egy akció, kampány sikerét ilyen "egyszerű házi készítésű"
felmérésekkel, de ez a "nagyokat" úgysem fogja meghatni - ami nincs a
Szakmai Folyóiratban, az nem létezik... De nem is nekik készült, hanem
a túlterhelt, a valós életben teljesíteni akaró, mai magyar kis- és
középvállalkozás-vezetőnek, akiknek a pénzüknél csak az idejük
kevesebb, és MOST akarnak eredményt.
Egyetlen óra leforgása alatt át tudod olvasni és használatba venni
ezeket az anyagokat, és azonnal eredményeket produkálni velük.
A letöltéshez add meg az e-mail címedet és a Marketingzseni ügyfélazonosítódat:
|